Sunday, December 13, 2009

Santau

Posted by emaduel at 10:19 PM
Hi guys..how's yr weekend?yesterday i went to KLCC to watch SANTAU..takle tahan adek aku asek cite je pasal this movie..ni mesti kena tengok ni..dengar kate cite ni full je as 2012 movie..just try my luck..yeah lucky still have available seat..hmm after watched the movie what can i said..yes the movie memang seram..penuh dengan suspen..sound sytem nye pun slalu buat aku terkejut..even dalam cinema tu pun ader yang jerit kuat gle..sbb da terlampau suspen..and ader jugak bnda2 lawak..part yang aku tak bole lupe mase hantu ni leh baca ayat suci al-Quran gak..seems like bnda ni terlampau kuat..mm aku tak nak cte lebih2..meghemang bulu roma den ni..haihh..korang sendiri la rasekan keseramannye..

oowhh cakap pasal santau ni..im not sure that u all believe in this but for me aku percaya..sebab my mum penah cite before ni yang mak long aku meninggal because of she suffered with this kind of santau..die terlangkah bnda yang nak dihantar tu..mm..sebenarmye macam2 orang boleh buat bile die sakit hati ngn kite..and my mum always remind me;jangan main2 kan perasaan orang or buat orang sakit hati..takut nanti die hantar bnda bukan2 kat kita..ye la mak aku fobia la dengan ape yang jadi kan?here some tips that i apply since zaman2 skolah..ustazah aku ajar..before tdo tu baca la ayat kursi and ayat 3kul..then,hembus kat tapak tangan and rata kan seluruh badan..ustazah aku pesan santau pun bole dihantar melalui angin and kadang2 nak hantar kat orang lain tapi kadang2 tersalah arah,kita bole menjadi mangsa..ia amalan yang berguna as pelindung.. try la amalkannye ye my frens..

p/s:ala..sok da isnin da ke??

2 comments on "Santau"

merahjamboo on December 14, 2009 at 2:40 AM said...

bila orang dah sakit hati atau hasad dengki macam2 diorg bleh buat..hishh

Isma said...

ye la..kadang2 takut gak dengan bnda2 camni

 

EmaDuel Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal